BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 8, 2011

sekadar nak berkongsi rasa

assalamualaikum :)

hehehehehe..da lame tak tulis blog..bz ye nurul aidurasima..oppsss..salah,amor..hehehehe..kenape ye aku pilih amor..hahahaha..next chapter aku cerite..sebab sekarang ni bukan nak tulis pasal kenape aku guna amor é gosta..aku cuma nak kongsi ape yang aku rase..

ok,kebanyak kan kite tahu kan tentang dunia artis..isu "mila jirin" dan "rody kristal" yang tak puas hati tentang sesuatu..tentang ape,lihat di bawah..


aku rase,ramai yang tahu pasal cerite ni..siap buat pages anti si mila ni..kalau kau orang nak tengok,klik line kat bawah ni..kat page ni,macam-macam kau orang boleh tengok..

http://www.facebook.com/#!/pages/Anti-Mila-Yang-Tak-Puas-Hati-Dengan-Artis-KoreaSuper-Junior/151943494874738?sk=wall

bagi aku la,rase macam kelakar pula..aku pun,minat juga korea..tapi,tak ada la sampai nak ber'anti-anti' ni..bukan ke,setiap orang ade hak masing-masing untuk meluah kan sesuatu yang mereka rase betul..mila dan rody,cuma meluah kan ape yang dia orang rase..tu je..tu pun nak di jadi kan isu ke??dia orang da minta maaf secara terbuka da pun..apa lagi yang sesetengah orang ni tak puas hati??

artis malaysia ni pun 1 hal..aku tahu,bukan semua peragai nya buruk..tak semua artis selalu timbul kan kontroversi..untuk sesetengah artis la..kau orang tahu kan,dunia kau orang sering di perhati kan..setiap gerak geri kau orang,ade je mata yang memandang..jadi,jage la kelakuan sikit..jangan cakap atau tulis ikut sesedap hati..takut nanti mati..kau orang artis-artis ni,sedar tak..kau orang merupa kan ikon remaja di luar sane..ramai yang jadi kan kau orang ni sebagai idola..jadi,tunjuk kan la teladan yang baik..nak orang hormat kite,kite kena hormat diri sendiri dulu..

ni,isu terbaru..nak kata baru,tak la baru sangat..isu "gambit saifullah" , "prema yin" dan "shahz jaszle"..alah,semua mesti tahu kan..isu ape..kalau yang belum tengok video nye,ni ha..

http://www.youtube.com/watch?v=p3XzH78N-Z0

tak kisah la kan,lagu ni tentang apa pun..tapi agak-agak la nak buat video tu..walaupun video ni untuk pasaran luar negara sekali pun,video ni boleh di tonton oleh segenap lapisan..malu la sikit..ni ke,contoh artis untuk peminat??bile peminat tegur,mula la tak puas hati..lepas tu,mula la tunjuk peragai sebenar..adoi,hilang rase hormat peminat kat artis nanti..

yang peminat pula,artis da minta maaf tu..da la..kenape nak perbesar kan hal macam ni??tadi aku buka page gambit ni..sudah nya,peminat same peminat yang bergaduh..adoiyai,macam budak-budak la..peminat pula yang lebih-lebih..tak kisah la,kau nak bela artis kesayangan kau ke ape ke..tapi yang salah,tetap salah..jangan cuba untuk menegak kan benang yang basah..


aku buat blog ni,bukan nak hentam siapa-siapa..nak membela sesiapa pun tak..cuma,aku nak berkongsi,apa yang aku rase..kite,hidup di dalam 1 dunia yang same..berpijak pada tanah yang same..memandang pada langit yang same..di cipta kan oleh Pecipta yang same..dalam dunia ni,tak ade manusia yang sempurna..setiap manusia,pasti akan melakukan kesalahan..kite sendiri,pasti ade melakukan kesalahan..jangan nak rase diri kite je yang betul..ok,kite tak layak untuk menghukum sesiapa..siapa kite,untuk menghukum manusia lain..negara kite,ade undang-undang..Allah,sentiasa adil..setiap perbuatan,pasti ade balasan nya..kalau peminat rase tak puas hati dengan artis,tegur la dengan care yang baik..tak payah la nak keluar kan kata-kata yang kesat..artis pula,kalau kau orang rase ape yang kau orang buat tu memang betul sekali pun,nasihat dan teguran orang lain,kau orang kena la terima dengan hati yang terbuka..hidup,kena saling memaaf kan..sedang kan nabi ampun kan umat nya,lagi kan kite sesame manusia..aku tahu,mungkin ade yang tak puas hati dengan ape yang aku tulis..tapi,aku tak kisah pun sebab aku tahu,aku tak boleh nak puas kan hati setiap orang..dan aku juga tahu,bukan nya ramai pun yang bace blog aku..jadi,ape yang aku tulis ni,sebenar nya lebih kepada untuk mengingat kan diri sendiri..tiada manusia yang sempurna tapi tanpa kite sedar,kritik kan dari orang sekeliling kite boleh membuat kan hidup kite sempurna..hidup hanya sekali dan sementare..ape yang kite ade sekarang ni,hanya pinjaman dari Allah..bila-bila mase je,Dia boleh ambil balik..jadi,beringat la sebelum terlambat :)

akhir kata,aku minta maaf pada semua..terutama nya,pade insan-insan yang terlibat..ampun dan maaf dari saya,Nurul Aidurasima

*langsung tak ade niat untuk memburuk kan sesiapa (^.^)V peace


opppssss,sila la like ye!!

0 comments: